Dierenpark Amersfoort

Contact

Als je vragen of opmerkingen hebt dan horen wij dat graag.

Veelgestelde vragen

Tickets

  • Wat zijn de entreeprijzen van het dierenpark?

    Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 24,- p.p. Kinderen tot en met twaalf jaar betalen € 20,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar zijn gratis. Een parkeerkaart kost €8,- per dag.
  • Ik heb mijn tickets niet ontvangen, wat nu?

    Vervelend dat je de kaarten niet hebt ontvangen. Het is mogelijk dat deze per ongeluk in je spambox terecht zijn gekomen. Als dit niet zo is, kun je contact opnemen met Ticketcounter door … te bellen naar 010 751 6400. Zij helpen jou graag verder!
  • Kunnen jullie scannen vanaf mijn telefoon?

    Tickets kunnen worden gescand vanaf de telefoon. Zorg ervoor dat je deze hebt gedownload en dat je geen internetverbinding nodig hebt om het bestand te openen. Daarnaast raden wij je aan om de helderheid van je beeldscherm te verhogen zodat de barcode goed zichtbaar is, dan is het makkelijker om de tickets te scannen.
  • Bekijk alle vragen over Tickets >

Parkbezoek

Abonnementen

  • Wat zijn de abonnementsprijzen?

    Een abonnement voor kinderen van drie tot en met twaalf jaar kost € 46,50 p.p. Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 55,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar mogen het hele jaar gratis mee. Het is ook mogelijk om een parkeerabonnement te kopen, dit kost € 32,-.
  • Is mijn abonnement nog geldig?

    Ja! Dat is mogelijk, maar je kunt het ook zelf makkelijk checken via de abonnementenwebshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van het abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Via de optie ‘wachtwoord vergeten’ kun je een eigen wachtwoord aanmaken, vervolgens inloggen en je geldigheidsdatum controleren. Wel even handig om te weten is dat de webshop het beste werkt op brede schermen, zoals tablets en vaste computers.
  • Hoe verleng ik mijn abonnement?

    Je kunt jouw abonnement verlengen aan onze abonnementenbalie of in de abonnementenshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van je abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Je moet bij je eerste bezoek aan de website eerst je wachtwoord aanpassen via ‘wachtwoord vergeten’.
  • Bekijk alle vragen over Abonnementen >

Voorzieningen

  • Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

    Ons park is grotendeels toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Alleen de Klim Alles-route en de extra’s – zoals de Berenboemel en de fietsboten – zijn niet toegankelijk en in de Stad der Oudheid zijn de straatjes vrij hobbelig. Ben jij niet in de gelegenheid om je eigen rolstoel mee te nemen? Huur dan voor € 3,- per dag een rolstoel. Wij vragen hier een borg van € 10,- per rolstoel voor, die je bij het inleveren van de rolstoel weer terugkrijgt. Je kunt voorafgaand aan jouw dagje dierenpark alvast een rolstoel reserveren, zodat jij zeker weet dat er een rolstoel beschikbaar is. Je kunt dit reserveren door te bellen naar onze Gastenservice (033-4227100). Je kunt de stoel ophalen bij de Jungleshop, de souvenirwinkel net na de ingang van het park.
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?

    In ons park zijn verschillende horecagelegenheden. Zo kun je op meerdere plekken in het park terecht voor warme en koude dranken, verkoelende ijsjes of frietjes met snacks. Daarnaast hebben wij in ons park twee grotere restaurants. Bij selfservice-restaurant Restaurant de Buitenplaats kun je terecht voor een uitgebreide lunch of vers gebak. Restaurant de Boerderij is een bedieningsrestaurant waar je in een oer-Hollands tafereel geniet van pannenkoeken en andere (vegetarische) gerechten van de kaart.
  • Waar kan ik parkeren?

    Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein, dus je kunt vlakbij de ingang van het dierenpark parkeren. Een parkeerkaart hiervoor kost € 8,-. Als er geen plek meer is op onze eigen parkeerplaats, word je doorverwezen naar externe parkeerplaatsen.
  • Bekijk alle vragen over Voorzieningen >