Koop je tickets

Contact

Wij krijgen veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Lees daarom éérst de Veelgestelde vragen hieronder, voor je contact met ons opneemt. Wij hopen op jouw begrip.

Veelgestelde vragen

Reserveren

  • Moet ik nog steeds een bezoek reserveren?
    Wij vragen je om een datum en uur van aankomsttijd vooraf te reserveren als je een ticket koopt of al een ticket hebt. Zo zorgen we voor een betere spreiding bij onze entree en op andere drukkere plekken in het park. Alleen voor abonnementhouders is het vanaf 25 september niet nodig om te reserveren.
  • Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar, kan ik toch komen?
    Vervelend dat er geen tijdsloten meer beschikbaar zijn. Vanwege de huidige richtlijnen van het RIVM kunnen wij per dag een beperkt aantal bezoekers ontvangen in ons park. Het kan daarom zijn dat de dag of het tijdstip van jouw keuze al vol is. Hopelijk kun je jouw bezoek op een andere dag of tijd plannen!
  • Ik heb korting via een bon of abonnement op een ander park, hoe verzilver ik deze?
    Heb je één van de volgende kortingsbonnen of -passen, reserveer dan je tijdslot via de ticketshop en kies daar voor 'Reserveren, heb je al een ticket of een kortingsvoucher, reserveer hier dan je bezoek'. Binnen dat tijdslot kun jij deze korting verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
    • VVV-pas
    • NVD-pas
    • NVD-vrijwilligerspas
    • Kortingsbon WWF
    • DE Cadeaukaart
    • Kortingsbon Buurtkadoos
    • Kortingsbon via een abonnement op een ander park
    • Waardebon VAB
    • Zorginstellingenabonnement
    • Begeleidersregeling of zorgkorting (Bijvoorbeeld Autipas)
    • Andere kortingbonnen of -passen
  • Moet ik reserveren voor mijn hond?
    Honden zijn van harte welkom in ons park! Je kunt jouw entreeticket en/of aankomsttijd reserveren via onze website; je hoeft geen apart kaartje voor je hond te reserveren.
  • Hoe lang kan ik het park bezoeken?
    Om ons park te bezoeken, heb je zowel een ticket als een tijdslot nodig. Via onze ticketshop reserveer je je aankomsttijd. Binnen deze aangegeven tijd kun je naar binnen bij de entree, daarna kun je tot sluitingstijd ons park bezoeken.
  • Hoe werkt de speciale begeleidersregeling?
    Beschik je niet over genoeg zelfredzaamheid om het park zelfstandig te bezoeken, dan mag je gratis één volwassen begeleider meenemen. Jij krijgt dan € 2,00 korting op een regulier dagkaartje. Deze tickets zijn alleen te koop aan onze kassa en deze regeling is van toepassing vanaf 3 jaar. Let op: Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslotReserveer hier als je gebruik wilt maken van de begeleidersregeling. Ga via www.dierenparkamersfoort.nl/planjebezoek naar ‘Reserveren’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij deze korting verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je contactloos kunt betalenVeel plezier! 
  • Bekijk alle vragen over Reserveren >

Corona

Abonnementen

  • Is mijn abonnement nog geldig?
    Dit kun je zelf makkelijk checken via de abonnementenwebshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van het abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Via de optie ‘wachtwoord vergeten’ kun je een eigen wachtwoord aanmaken, vervolgens inloggen en je geldigheidsdatum controleren. Wel even handig om te weten is dat de webshop het beste werkt op brede schermen, zoals tablets en vaste computers.
  • Hoe verleng ik mijn abonnement?
    Je kunt jouw abonnement verlengen aan onze abonnementenbalie of in de abonnementenshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van je abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Je moet bij je eerste bezoek aan de website eerst je wachtwoord aanpassen via ‘wachtwoord vergeten’.
  • Ik wil mijn abonnement verlengen bij het park, voordat ik een bezoek breng. Is dat mogelijk?
    Je kunt je abonnement alleen online of in het park aanschaffen. Onze abonnementenbalie vind je namelijk niet meer bij de ingang, maar bij winkel Apegoed in ons park. Als het niet lukt om je abonnement online te verlengen, dan kun je dit in ons park doen. Dat werkt zo: koop een entreeticket en reserveer je tijdslot via onze website. Dit aankoopbedrag krijg je terug als je op de dag van je bezoek langs onze abonnementenbalie loopt. Deze vind je aan het eind van je bezoek in winkel Apegoed.
  • Waar vind ik nu de abonnementenbalie?
    De abonnementenbalie vind je aan het eind van jouw ronde park in winkel Apegoed, tegenover de speeltuin met de carrousel. De abonnementenbalie is open van 11.00 uur tot 17.30 uur.
  • Bekijk alle vragen over Abonnementen >

Voorzieningen

  • Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?
    Ons park is grotendeels toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Alleen de Klim Alles-route en de extra’s – zoals de Berenboemel en de fietsboten – zijn niet toegankelijk en in de Stad der Oudheid zijn de straatjes vrij hobbelig. Ben jij niet in de gelegenheid om je eigen rolstoel mee te nemen? Huur dan voor € 3,- per dag een rolstoel. Wij vragen hier een borg van € 10,- per rolstoel voor, die je bij het inleveren van de rolstoel weer terugkrijgt. Je kunt voorafgaand aan jouw dagje dierenpark alvast een rolstoel reserveren, zodat jij zeker weet dat er een rolstoel beschikbaar is. Je kunt dit reserveren door te bellen naar onze Gastenservice (033-4227100). Je kunt de stoel ophalen bij onze Gastenservice.
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?
    Onze afhaalhoreca is geopend en door het park zijn verschillende zitplekken geplaatst. Wij bieden een assortiment aan dat je kunt afhalen op verschillende horecalocaties in ons park. Denk aan patat, snacks en verse broodjes. Er wordt ook rekening gehouden met dieetwensen.  
  • Waar kan ik parkeren?
    Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein, dus je kunt vlakbij de ingang van het dierenpark parkeren. Een parkeerkaart hiervoor kost € 9,50 in 2021.
  • Bekijk alle vragen over Voorzieningen >