Contact

Door de heropening krijgen wij veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Lees daarom éérst de Veelgestelde vragen voor je contact met ons opneemt. Wij hopen op jouw begrip.

Veelgestelde vragen

Heropening

  • Het park was gesloten, wat geldt er voor mijn ticket?

    Het park was gesloten, wat geldt er voor mijn ticket? Had je een bezoek gepland in de periode dat ons park gesloten was? Lees dan hier wat voor jouw type ticket van toepassing is. Zorg wel dat je een nieuw tijdslot reserveert. Ticket via website DierenPark Amersfoort >> Heb je een ticket via onze eigen website gekocht? Dan is deze geldig tot en met 31 december 2020. Jumbo >> Toegangstickets die zijn aangeschaft via de Jumbo Dagje Uit-actie van 2020 hebben we verlengd tot en met 3 januari 2021. Loterijen >> Heb je een toegangsticket via Vriendenloterij, Bankgiroloterij of Postcodeloterij, dan zijn deze geldig tot en met 31 juli 2021. Albert Heijn / Campina Eurosparen >> Heb je een ticket via Albert Heijn Tweede Kaartje Gratis 2020 of Campina Eurosparen? Dan zijn deze toegangstickets geldig tot en met 31 maart 2021. NS / ING Rentepunten / Airmiles / Pluimen >> Tickets via NS, ING Rentepunten, Airmiles en Pluimen zijn geldig tot en met 31 december 2020. AD / Uitjeskrant >> Tickets via AD of Uitjeskrant zijn geldig tot en met 31 januari 2020. ANWB >> Heb je een ticket via ANWB of ANWB Eropuit? Dan is deze geldig tot en met 10 januari 2020. Abonnementen >> Wij zien jou graag terug, zodra ons park weer open is, daarom zullen wij jouw abonnement ook deze sluiting weer op pauze zetten. Voor elke dag dat wij zijn gesloten en jij een geldig abonnement hebt, krijg je straks een extra dag om ons park te bezoeken. Dit geldt alleen voor de betaalde abonnementen (dus niet de registratiepas voor kinderen onder de drie jaar). Dit gaat in vanaf de dag dat wij weer open zijn en geldt ook voor je parkeerabonnement. Wij regelen dit tegen die tijd automatisch voor jou, je hoeft hier verder niets voor te doen.
  • Hoe kan ik mijn bezoek aan het park reserveren?

    Via onze website reserveer je vooraf de aankomsttijd van je bezoek, om drukte bij de entree te vermijden. Dit is voor iedereen nodig, ook als je al een ticket of abonnement hebt. Reserveer hier jouw bezoek.
  • Ik heb een kortingsvoucher of -pas. Hoe kan ik reserveren?

    Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslot. Reserveer hier als je een kortingsbon of -pas hebt (bijvoorbeeld VVV-pas of een kortingsbon via een abonnement op een ander park). Je kunt hier vanaf 1 juli ons park mee bezoeken. Ga dan naar ‘Ik heb een kortingsbon of -pas’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij jouw bon of pas verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je de geldige kortingsbon of -pas bij je hebt en dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
  • Ik ben abonnementhouder, maar er is geen plek meer. Kan ik ook een regulier tijdslot reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een ander tijdstip terecht.  
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er nu uit met de aangepaste maatregelen?

    Ons park is open voor bezoekers! Je kunt gelukkig nog steeds met je gezin op ontdekking tussen de dieren. Wij gaan voor een leuk én veilig dagje uit en met de aangepaste maatregelen ziet jouw bezoek er anders uit dan je misschien gewend bent. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen wat dit betekent voor jouw dagje uit in ons park.
  • Moet ik een mondkapje dragen?

    Als je ons park bezoekt, geldt zowel binnen als buiten een dringend advies om een mondkapje te dragen. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen hoe jouw dagje uit in het park eruit ziet.
  • Hoe gaat het met het park?

    Het zijn financieel moeilijke tijden voor de hele dierenparkbranche en dus ook voor ons park. Zowel de tijdelijke sluitingen van ons dierenpark als de aangepaste maatregelen binnen de 1,5 meter-samenleving hebben grote impact op ons park. We kunnen minder bezoekers ontvangen in ons park en ook onze horeca- en retaillocaties kennen een beperkte openstelling. De tweede sluiting is ook weer een harde financiële klap. We stevenen hierdoor af op een aanzienlijk verlies. De afgelopen maanden hebben we de nodige maatregelen moeten nemen. Zo hebben we een reorganisatie doorgevoerd en zijn de investeringen naar een minimum teruggebracht. We hopen dat de voorgenomen overheidssteun ons kan helpen om het verlies van dit jaar terug te beperken en ons voor te bereiden op de uitdagingen voor volgend jaar, maar dat deze tweede sluiting ook weer gevolgen heeft, dat is zeker. Op korte termijn ligt onze focus op het verzorgen voor de dieren en het geven en het zo snel mogelijk weer kunnen verzorgen van een leuk en veilig dagje uit aan onze bezoekers.
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Door de heropening krijgen wij veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Lees daarom éérst de Veelgestelde vragen voor je contact met ons opneemt. Wij hopen op jouw begrip. Heb je toch een dringende vraag? Dan kun je ons tussen 10.00 en 17.00 uur bellen op 033 - 4227 100. Of je vraag insturen via ons contactformulier of Facebook Messenger.
  • Bekijk alle vragen over Heropening >

Tickets

  • Wat zijn de entreeprijzen van het dierenpark?

    Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 24,- p.p. Kinderen tot en met twaalf jaar betalen € 20,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar zijn gratis. Een parkeerkaart kost €8,- per dag.
  • Ik heb een probleem met mijn ticket, wat nu?

    Heb je jouw ticket niet ontvangen in de e-mail of heb je een vraag over het annuleren van je betaalde toegangsticket? Neem dan contact op met Ticketcounter door te bellen naar 010 751 6400 of te mailen naar info@ticketcounter.nl. Zij helpen jou graag verder!
  • Ik heb een toegangsticket besteld, maar kon niet langskomen. Kan ik mijn ticket naar een andere datum verzetten?

    Dit is afhankelijk van het ticket dat je hebt. Bekijk hier wat voor jou van toepassing is. Ticket via www.dierenparkamersfoort.nl >> Tickets die via de webshop van www.dierenparkamersfoort.nl zijn gekocht, hebben een geldigheid van tot en met 31 december 2020. Je kunt er dus later gebruik van maken. Albert Heijn-tickets, DagjeWeg-tickets en Eurosparen-tickets >> Heb je een ticket van Albert Heijn, DagjeWeg of Eurosparen, waarvan de geldigheid liep tot en met 31 maart 2020? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. ING Rentepunten, Jumbo >> Heb je een ticket van één van de ING Rentepunten of Jumbo waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. Loterijen >> Heb je een ticket van de Postcode Loterij, Bankgiro Loterij of Vriendenloterij waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? Je hebt bericht gekregen van de loterij om een nieuw ticket te boeken. Deze tickets zijn geldig tot en met 31 juli. 
  • Ik heb een tijdslot geboekt, maar ik kan toch niet komen. Hoe kan ik annuleren?

    Als je een bezoek aan ons park hebt gepland, dan heb je een reserveringsticket én een toegangsticket nodig. Reserveringsticket >> Als je een gratis tijdslot gereserveerd hebt, dan kun je deze reserveringstickets annuleren. In de bevestigingsmail van jouw reserveringsticket vind je een link naar de annuleringssite. Je kunt dan alleen alle tijdsloten te annuleren, een deelannulering is niet mogelijk. Je kunt vervolgens zelf een nieuw tijdslot reserveren, uiteraard alleen op de dagen dat er nog plek is voor jouw type ticket. Als je voor 5 augustus een reserveringsticket hebt geboekt, dan is het niet nodig om dit reserveringsticket te annuleren. Toegangsticket >> Heb je een regulier ticket (dus geen avondticket) gekocht via onze eigen website? Dan zijn jouw toegangstickets geldig tot en met 31 december 2020, je moet dus alleen een nieuw reserveringsticket boeken. Heb je een ander type toegangsticket? Dan vind je de geldigheid op dit ticket.
  • Kunnen jullie scannen vanaf mijn telefoon?

    Tickets kunnen worden gescand vanaf de telefoon. Zorg ervoor dat je deze hebt gedownload en dat je geen internetverbinding nodig hebt om het bestand te openen. Daarnaast raden wij je aan om de helderheid van je beeldscherm te verhogen zodat de barcode goed zichtbaar is, dan is het makkelijker om de tickets te scannen.
  • Bekijk alle vragen over Tickets >

Abonnementen

  • Wat zijn de abonnementsprijzen?

    Een abonnement voor kinderen van drie tot en met twaalf jaar kost € 54,- p.p. Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 59,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar mogen het hele jaar gratis mee. Het is ook mogelijk om een parkeerabonnement te kopen, dit kost € 32,-.
  • Welke kortingen gelden nu voor abonnementhouders?

    Als je een nieuw abonnement aanschaft of al een abonnement hebt dan ontvang je de 10 procent korting in de horeca en winkels en kun je een Voordeelflyer downloaden waarmee je met korting andere parken kunt bezoeken. Zorg wel dat je bij het betreffende park informeert welke maatregelingen van toepassing zijn. 
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen kan tussen 14.00 en 16.00 uur bij onze Gastenservice. Deze vind je rechts voor de ingang van ons park. Je kunt hier de passen verzilveren en vervolgens direct gebruikmaken van je abonnement(en)Als je er direct gebruik van wil maken, zorg dan wel dat je ook een reserveringsticket boekt voor jouw gewenste tijdslot na 14.00 uur. Dit doe je hier. Om drukte bij onze Gastenservice en entree te voorkomen, kan dit alleen tussen 14.00 en 16.00 uur. Is jouw cadeaukaart verlopen in de periode dat ons park was gesloten, dan hebben wij deze verlengd en kun je deze alsnog verzilveren.  
  • Is mijn abonnement nog geldig?

    Dit kun je zelf makkelijk checken via de abonnementenwebshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van het abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Via de optie ‘wachtwoord vergeten’ kun je een eigen wachtwoord aanmaken, vervolgens inloggen en je geldigheidsdatum controleren. Wel even handig om te weten is dat de webshop het beste werkt op brede schermen, zoals tablets en vaste computers.
  • Hoe verleng ik mijn abonnement?

    Je kunt jouw abonnement verlengen aan onze abonnementenbalie of in de abonnementenshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van je abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Je moet bij je eerste bezoek aan de website eerst je wachtwoord aanpassen via ‘wachtwoord vergeten’.
  • Ik wil mijn abonnement verlengen bij het park, voordat ik een bezoek breng. Is dat mogelijk?

    Je kunt je abonnement alleen online of in het park aanschaffen. Onze abonnementenbalie vind je namelijk niet meer bij de ingang, maar bij winkel Apegoed in ons park. Als het niet lukt om je abonnement online te verlengen, dan kun je dit in ons park doen. Dat werkt zo: koop een entreeticket en reserveer je tijdslot via onze website. Dit aankoopbedrag krijg je terug als je op de dag van je bezoek langs onze abonnementenbalie loopt. Deze vind je aan het eind van je bezoek in winkel Apegoed.
  • Waar vind ik nu de abonnementenbalie?

    De abonnementenbalie vind je aan het eind van jouw ronde park in winkel Apegoed, tegenover de speeltuin met de carrousel. De abonnementenbalie is open van 11.00 uur tot 17.30 uur.
  • Bekijk alle vragen over Abonnementen >

Voorzieningen

  • Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

    Ons park is grotendeels toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Alleen de Klim Alles-route en de extra’s – zoals de Berenboemel en de fietsboten – zijn niet toegankelijk en in de Stad der Oudheid zijn de straatjes vrij hobbelig. Ben jij niet in de gelegenheid om je eigen rolstoel mee te nemen? Huur dan voor € 3,- per dag een rolstoel. Wij vragen hier een borg van € 10,- per rolstoel voor, die je bij het inleveren van de rolstoel weer terugkrijgt. Je kunt voorafgaand aan jouw dagje dierenpark alvast een rolstoel reserveren, zodat jij zeker weet dat er een rolstoel beschikbaar is. Je kunt dit reserveren door te bellen naar onze Gastenservice (033-4227100). Je kunt de stoel ophalen bij onze Gastenservice.
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?

    Onze afhaalhoreca is geopend. Wij bieden een beperkt assortiment aan dat je kunt afhalen op verschillende horecalocaties in ons park. Denk aan patat, snacks en verse broodjes. Er wordt ook rekening gehouden met dieetwensen.  
  • Waar kan ik parkeren?

    Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein, dus je kunt vlakbij de ingang van het dierenpark parkeren. Een parkeerkaart hiervoor kost € 8,-.
  • Bekijk alle vragen over Voorzieningen >