Contact

Door de heropening van ons park krijgen wij veel berichtjes binnen bij ons Contactteam. Daardoor kan het langer duren voordat wij antwoorden. We hopen op je begrip. Voordat je het contact met ons opneemt, bekijk dan eerst hier onder de Veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Heropening

  • Hoe kan ik mijn bezoek aan het park reserveren?

    Via onze website reserveer je vooraf de aankomsttijd van je bezoek, om drukte bij de entree te vermijden. Dit is voor iedereen nodig, ook als je al een ticket of abonnement hebt. Reserveer hier jouw bezoek.
  • Er is alleen nog plek in de shops voor een ander toegangsbewijs. Kan ik ook daar reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een andere dag terecht.  
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er straks uit?

    Wij zijn nog volop bezig met de voorbereiding, zodat er overal 1,5 meter afstand mogelijk is tussen gezinnen. Daarnaast zorgen we voor extra hygiënemaatregelen en natuurlijk een goede informatievoorziening hierover. Ook moet je een bezoek aan ons park vooraf via de website reserveren, om drukte bij de entree te vermijden. Zo beleef je bij ons een speels dagje uit in een veilige omgeving. Lees hier meer.
  • Komt er een speciale route door het park?

    De looproute in het park wordt aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven route. Voor de opening van het park kun je hier meer informatie over vinden op onze website.
  • Ik heb een ticket besteld, maar kan nu niet langskomen. Kan ik mijn tickets naar een andere datum verzetten?

    Dit is afhankelijk van het ticket dat je hebt. Bekijk hier wat voor jou van toepassing is. Ticket via www.dierenparkamersfoort.nl >> Tickets die via de webshop van www.dierenparkamersfoort.nl zijn gekocht, hebben een geldigheid van tot en met 31 december 2020. Je kunt er dus later gebruik van maken. Albert Heijn tickets, DagjeWeg tickets en Eurosparen tickets >> Heb je een ticket van Albert Heijn, DagjeWeg of Eurosparen, waarvan de geldigheid liep tot en met 31 maart 2020? De geldigheid van deze tickets wordt met 18 dagen verlengd, vanaf onze openingsdatum op 25 mei. ING Rentepunten, Jumbo >> Heb je een ticket van één van de ING Rentepunten of Jumbo waarvan de geldigheid afloopt in de periode dat ons park is gesloten? De geldigheid van deze tickets wordt met 18 dagen verlengd, vanaf onze openingsdatum op 25 mei. Loterijen >> Heb je een ticket van de Postcode Loterij, Bankgiro Loterij of Vriendenloterij waarvan de geldigheid afloopt in de periode dat ons park is gesloten? Je hebt bericht gekregen van de loterij om een nieuw ticket te boeken. Deze tickets zijn geldig tot en met 31 juli. 
  • Bekijk alle vragen over Heropening >

Tickets

  • Wat zijn de entreeprijzen van het dierenpark?

    Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 24,- p.p. Kinderen tot en met twaalf jaar betalen € 20,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar zijn gratis. Een parkeerkaart kost €8,- per dag.
  • Ik heb mijn tickets niet ontvangen, wat nu?

    Vervelend dat je de kaarten niet hebt ontvangen. Het is mogelijk dat deze per ongeluk in je spambox terecht zijn gekomen. Als dit niet zo is, kun je contact opnemen met Ticketcounter door … te bellen naar 010 751 6400. Zij helpen jou graag verder!
  • Kunnen jullie scannen vanaf mijn telefoon?

    Tickets kunnen worden gescand vanaf de telefoon. Zorg ervoor dat je deze hebt gedownload en dat je geen internetverbinding nodig hebt om het bestand te openen. Daarnaast raden wij je aan om de helderheid van je beeldscherm te verhogen zodat de barcode goed zichtbaar is, dan is het makkelijker om de tickets te scannen.
  • Bekijk alle vragen over Tickets >

Abonnementen

  • Wat zijn de abonnementsprijzen?

    Een abonnement voor kinderen van drie tot en met twaalf jaar kost € 46,50 p.p. Kinderen vanaf dertien jaar en volwassenen betalen € 55,- p.p. Kinderen van nul tot en met twee jaar mogen het hele jaar gratis mee. Het is ook mogelijk om een parkeerabonnement te kopen, dit kost € 32,-.
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen is op het moment niet mogelijk. Zodra het wel mogelijk is, werkt het als volgt: het kan straks alleen aan de abonnementenbalie in ons park. Deze vind je in het winkeltje Apegoed, aan het einde van jouw route. De enige optie is om straks een online toegangsticket te kopen, samen met een reserveringsticket. Als je dan vervolgens in het park je cadeaupas verzilvert, dan krijg je dit aankoopbedrag van jouw tickets terug. Op het moment werken we aan het retourpinnen, maar dit is niet mogelijk vanaf de openingsdatum van ons park. Ik raad je daarom aan om even contact met ons op te nemen als je de cadeaupassen wil gaan inleveren, dan kan ik je vertellen of dit mogelijk is volgens bovenstaande manier.  Als de geldigheid van jouw cadeaupas dan verlopen is, dan wordt deze verlengd en kun je deze straks gewoon verzilveren.
  • Is mijn abonnement nog geldig?

    Ja! Dat is mogelijk, maar je kunt het ook zelf makkelijk checken via de abonnementenwebshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van het abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Via de optie ‘wachtwoord vergeten’ kun je een eigen wachtwoord aanmaken, vervolgens inloggen en je geldigheidsdatum controleren. Wel even handig om te weten is dat de webshop het beste werkt op brede schermen, zoals tablets en vaste computers.
  • Hoe verleng ik mijn abonnement?

    Je kunt jouw abonnement verlengen aan onze abonnementenbalie of in de abonnementenshop. Het e-mailadres dat je bij het afsluiten van je abonnement hebt doorgegeven is je gebruikersnaam. Je moet bij je eerste bezoek aan de website eerst je wachtwoord aanpassen via ‘wachtwoord vergeten’.
  • Bekijk alle vragen over Abonnementen >

Voorzieningen

  • Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

    Ons park is grotendeels toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Alleen de Klim Alles-route en de extra’s – zoals de Berenboemel en de fietsboten – zijn niet toegankelijk en in de Stad der Oudheid zijn de straatjes vrij hobbelig. Ben jij niet in de gelegenheid om je eigen rolstoel mee te nemen? Huur dan voor € 3,- per dag een rolstoel. Wij vragen hier een borg van € 10,- per rolstoel voor, die je bij het inleveren van de rolstoel weer terugkrijgt. Je kunt voorafgaand aan jouw dagje dierenpark alvast een rolstoel reserveren, zodat jij zeker weet dat er een rolstoel beschikbaar is. Je kunt dit reserveren door te bellen naar onze Gastenservice (033-4227100). Je kunt de stoel ophalen bij de Jungleshop, de souvenirwinkel net na de ingang van het park.
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?

    Wij bieden een beperkt assortiment aan dat je kunt afhalen op verschillende horecalocaties in ons park. Denk aan patat, snacks en verse broodjes. Er wordt ook rekening gehouden met dieetwensen.  
  • Waar kan ik parkeren?

    Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein, dus je kunt vlakbij de ingang van het dierenpark parkeren. Een parkeerkaart hiervoor kost € 8,-. Als er geen plek meer is op onze eigen parkeerplaats, word je doorverwezen naar externe parkeerplaatsen.
  • Bekijk alle vragen over Voorzieningen >