Plan je bezoek

Reserveer je tijdslot

 

Je kunt ons park alleen bezoeken als je vooraf een tijdslot reserveert. Koop je ticket online en reserveer hieronder de datum en tijd waarop jij op bezoek wilt komen. Wij hopen jou te zien!

 

🎟️ Ik heb nog geen ticket | Ticket kopen en tijdslot reserveren

 

🎫 Ik heb al een ticket |
Tijdslot reserveren

 

đź‘Ť Reserveren voor abonnementhouders

Veilig Samen Uit

 

Ons park is aangepast aan de 1,5 metersamenleving, zodat jij veilig kunt genieten van de dieren en de natuur. Dit betekent dat wij verschillende maatregelen hebben genomen. Hoe komt jouw bezoek aan ons park eruit te zien?

 

Lees meer

Praktische informatie

Adres

DierenPark Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 224
3819 AC Amersfoort

Openingstijden

t/m 25 okt 09:00 tot 18:00
26 okt t/m 31 dec 10:00 tot 17:00

Parkeren

Wij raden aan om met de auto of de fiets te komen, om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein.

 

Veelgestelde vragen

Heropening

  • Mag ik alleen met mijn gezin op bezoek komen of kan ik ook langskomen met vrienden / opa’s en oma’s?

    Wij houden hiervoor de richtlijnen vanuit het RIVM aan. Bezoekers binnen hetzelfde huishouden kunnen ons park bezoeken en hoeven onderling geen 1,5 m afstand tot elkaar te houden. Bezoek je het park dus met iemand uit een ander huishouden, houd dan 1,5 meter afstand. Jonge bezoekers met een kinderticket (t/m twaalf jaar) mogen wel bij volwassenen aansluiten van een ander huishouden.
  • Er is alleen nog plek in de shops voor een ander toegangsbewijs. Kan ik ook daar reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een andere dag terecht.  
  • Ik heb een ticket besteld, maar kan nu niet langskomen. Kan ik mijn tickets naar een andere datum verzetten?

    Dit is afhankelijk van het ticket dat je hebt. Bekijk hier wat voor jou van toepassing is. Ticket via www.dierenparkamersfoort.nl >> Tickets die via de webshop van www.dierenparkamersfoort.nl zijn gekocht, hebben een geldigheid van tot en met 31 december 2020. Je kunt er dus later gebruik van maken. Albert Heijn tickets, DagjeWeg tickets en Eurosparen tickets >> Heb je een ticket van Albert Heijn, DagjeWeg of Eurosparen, waarvan de geldigheid liep tot en met 31 maart 2020? De geldigheid van deze tickets wordt met 18 dagen verlengd, vanaf onze openingsdatum op 25 mei. ING Rentepunten, Jumbo >> Heb je een ticket van één van de ING Rentepunten of Jumbo waarvan de geldigheid afloopt in de periode dat ons park is gesloten? De geldigheid van deze tickets wordt met 18 dagen verlengd, vanaf onze openingsdatum op 25 mei. Loterijen >> Heb je een ticket van de Postcode Loterij, Bankgiro Loterij of Vriendenloterij waarvan de geldigheid afloopt in de periode dat ons park is gesloten? Je hebt bericht gekregen van de loterij om een nieuw ticket te boeken. Deze tickets zijn geldig tot en met 31 juli. 
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen is op het moment niet mogelijk. Zodra het wel mogelijk is, werkt het als volgt: het kan straks alleen aan de abonnementenbalie in ons park. Deze vind je in het winkeltje Apegoed, aan het einde van jouw route. De enige optie is om straks een online toegangsticket te kopen, samen met een reserveringsticket. Als je dan vervolgens in het park je cadeaupas verzilvert, dan krijg je dit aankoopbedrag van jouw tickets terug. Op het moment werken we aan het retourpinnen, maar dit is niet mogelijk vanaf de openingsdatum van ons park. Ik raad je daarom aan om even contact met ons op te nemen als je de cadeaupassen wil gaan inleveren, dan kan ik je vertellen of dit mogelijk is volgens bovenstaande manier.  Als de geldigheid van jouw cadeaupas dan verlopen is, dan wordt deze verlengd en kun je deze straks gewoon verzilveren.
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er straks uit?

    Wij zijn nog volop bezig met de voorbereiding, zodat er overal 1,5 meter afstand mogelijk is tussen gezinnen. Daarnaast zorgen we voor extra hygiënemaatregelen en natuurlijk een goede informatievoorziening hierover. Ook moet je een bezoek aan ons park vooraf via de website reserveren, om drukte bij de entree te vermijden. Zo beleef je bij ons een speels dagje uit in een veilige omgeving. Lees hier meer.
  • Kan ik nog wel gebruik maken van de toiletten of iets te eten halen?

    Zeker, je kunt op verschillende plekken in het park een hapje eten of drinken afhalen. Ook kun je gebruikmaken van toiletten.
  • Komt er een speciale route door het park?

    De looproute in het park wordt aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven route. Voor de opening van het park kun je hier meer informatie over vinden op onze website.
  • Welke verblijven of locaties in het park kunnen tijdelijk niet bezocht worden?

    Het maki-eiland, het nachtdierenverblijf en het binnenverblijf van de olifanten zijn tijdelijk niet toegankelijk. Dit doen wij om groepsvorming te voorkomen, de 1,5 meter afstand te waarborgen tussen bezoekers en uit voorzorg voor diersoorten die mogelijk besmet kunnen raken. Daarnaast zijn gedeeltes van de Klim Alles-route afgesloten en is het op dit moment niet mogelijk om een vlucht te maken in de Ooievaart. Onze restaurants zijn tijdelijk gesloten, maar je kunt wel eten of drinken afhalen bij verschillende horecalocaties.
  • Waarom mag mijn hond niet mee naar binnen?

    Dit doen wij om de 1,5 meter afstand tussen huishoudens te kunnen waarborgen. Ook willen wij voorkomen dat bijvoorbeeld een kind een hond gaat aaien en er zo een extra overdraagmoment kan ontstaan voor het virus. Daarom zijn wij voorlopig extra voorzichtig.  Wij hopen jouw viervoeter in de toekomst weer te mogen verwelkomen.
  • Bekijk alle vragen over Heropening >