Plan je bezoek

Reserveer je tijdslot

 

Je kunt ons park alleen bezoeken als je vooraf een tijdslot reserveert. Koop je ticket online en reserveer hieronder de datum en tijd waarop jij op bezoek wilt komen. Wij hopen jou te zien!

Ik heb nog geen ticket | Ticket kopen en tijdslot reserveren

 

Ik heb al een ticket |
Tijdslot reserveren

 

Ik heb een kortingsbon of -pas | Tijdslot reserveren

 

Reserveren voor abonnementhouders

Veilig Samen Uit

 

Ons park is aangepast aan de 1,5 metersamenleving, zodat jij veilig kunt genieten van de dieren en de natuur. Dit betekent dat wij verschillende maatregelen hebben genomen. Hoe komt jouw bezoek aan ons park eruit te zien?

 

Lees meer

Praktische informatie

Adres

DierenPark Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 224
3819 AC Amersfoort

Openingstijden

t/m 25 okt 09:00 tot 18:00
26 okt t/m 31 dec 10:00 tot 17:00

Parkeren

Wij raden aan om met de auto of de fiets te komen, om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein.

 

Veelgestelde vragen

Heropening

  • Mag ik alleen met mijn gezin op bezoek komen of kan ik ook langskomen met vrienden / opa’s en oma’s?

    Wij houden hiervoor de richtlijnen vanuit het RIVM aan. Bezoekers binnen hetzelfde huishouden kunnen ons park bezoeken en hoeven onderling geen 1,5 m afstand tot elkaar te houden. Bezoek je het park dus met iemand uit een ander huishouden, houd dan 1,5 meter afstand. Jonge bezoekers met een kinderticket (t/m twaalf jaar) mogen wel bij volwassenen aansluiten van een ander huishouden.
  • Hoe gaat het met het park?

    Het zijn financieel moeilijke tijden voor de leisurebranche en dus ook voor ons park. Zowel de sluiting van ons park als de 1,5 metersamenleving hebben grote impact op ons park. We hebben onze bezoekers in deze tijden dan ook hard nodig om financieel gezond te blijven. Gelukkig zien wij dat veel mensen ons park weten te vinden, dat waarderen wij enorm. We kunnen daarom ook hoopvol vooruitkijken.
  • Ik ben abonnementhouder, maar er is geen plek meer. Kan ik ook een regulier tijdslot reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een ander tijdstip terecht.  
  • Ik heb een kortingsvoucher of -pas. Hoe kan ik reserveren?

    Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslot. Reserveer hier als je een kortingsbon of -pas hebt (bijvoorbeeld VVV-pas of een kortingsbon via een abonnement op een ander park). Je kunt hier vanaf 1 juli ons park mee bezoeken. Ga dan naar ‘Ik heb een kortingsbon of -pas’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij jouw bon of pas verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je de geldige kortingsbon of -pas bij je hebt en dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
  • Ik heb een toegangsticket besteld, maar kon niet langskomen. Kan ik mijn ticket naar een andere datum verzetten?

    Dit is afhankelijk van het ticket dat je hebt. Bekijk hier wat voor jou van toepassing is. Ticket via www.dierenparkamersfoort.nl >> Tickets die via de webshop van www.dierenparkamersfoort.nl zijn gekocht, hebben een geldigheid van tot en met 31 december 2020. Je kunt er dus later gebruik van maken. Albert Heijn-tickets, DagjeWeg-tickets en Eurosparen-tickets >> Heb je een ticket van Albert Heijn, DagjeWeg of Eurosparen, waarvan de geldigheid liep tot en met 31 maart 2020? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. ING Rentepunten, Jumbo >> Heb je een ticket van één van de ING Rentepunten of Jumbo waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. Loterijen >> Heb je een ticket van de Postcode Loterij, Bankgiro Loterij of Vriendenloterij waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? Je hebt bericht gekregen van de loterij om een nieuw ticket te boeken. Deze tickets zijn geldig tot en met 31 juli. 
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen kan tussen 14.00 en 16.00 uur bij onze Gastenservice. Deze vind je rechts voor de ingang van ons park. Je kunt hier de passen verzilveren en vervolgens direct gebruikmaken van je abonnement(en)Als je er direct gebruik van wil maken, zorg dan wel dat je ook een reserveringsticket boekt voor jouw gewenste tijdslot na 14.00 uur. Dit doe je hier. Om drukte bij onze Gastenservice en entree te voorkomen, kan dit alleen tussen 14.00 en 16.00 uur. Is jouw cadeaukaart verlopen in de periode dat ons park was gesloten, dan hebben wij deze verlengd en kun je deze alsnog verzilveren.  
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er nu uit?

    Wij zorgen dat er overal 1,5 meter afstand mogelijk is tussen gezinnen. Daarnaast zorgen we voor extra hygiënemaatregelen en natuurlijk een goede informatievoorziening hierover. Ook moet je een bezoek aan ons park vooraf via de website reserveren, om drukte bij de entree te vermijden. Zo beleef je bij ons een leuk én veilig dagje uit. Let op: we kunnen tijdelijk geen honden verwelkomen in ons park. Lees hier meer over jouw bezoek.
  • Kan ik nog wel gebruik maken van de toiletten of iets te eten halen?

    Zeker, je kunt op verschillende plekken in het park een hapje eten of drinken afhalen. Ook kun je gebruikmaken van toiletten.
  • Is er eenrichtingsverkeer in het park?

    De looproute in het park is aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven eenrichtingsroute.
  • Welke verblijven of locaties in het park kunnen tijdelijk niet bezocht worden?

    Het maki-eiland is tijdelijk niet toegankelijk. Daarnaast is het nachtdierenverblijf (met onder andere onze luiaards) gesloten. Dit doen wij om groepsvorming te voorkomen, de 1,5 meter afstand te waarborgen tussen bezoekers en uit voorzorg voor diersoorten die mogelijk besmet kunnen raken. Daarnaast zijn gedeeltes van de Klim Alles-route in de ochtend afgesloten en is het op dit moment niet mogelijk om een vlucht te maken in de Ooievaart. Onze restaurants zijn tijdelijk gesloten, maar je kunt wel eten of drinken afhalen bij verschillende horecalocaties.
  • Waarom mag mijn hond niet mee naar binnen?

    Dit doen wij om de 1,5 meter afstand tussen huishoudens te kunnen waarborgen. Ook willen wij voorkomen dat bijvoorbeeld een kind een hond gaat aaien en er zo een extra overdraagmoment kan ontstaan voor het virus. Daarom zijn wij voorlopig extra voorzichtig. Zoals het er nu naar uit ziet, kunnen wij jouw viervoeter vanaf 1 september weer verwelkomen in ons park! Houd hiervoor onze website in de gaten.
  • Bekijk alle vragen over Heropening >