Parkbezoek

Koop je tickets

 

Bestel je tickets en reserveer direct de datum en tijd van je bezoek. 🔥 Tip: in de kerstvakantie is het park extra lang open. Bestel nu jouw avondtickets met € 6,50 korting!

 

Tickets bestellen

 

Tijdslot reserveren

 

Heb je al een ticket, kortingspas of ben je abonnementhouder? Maak een keuze om alleen te reserveren voor je bezoek.

 

Ik heb al een ticket

 

Ik heb een kortingsbon of -pas

 

Ik ben abonnementhouder

Veilig Samen Uit

 

Ons park is aangepast aan de 1,5 metersamenleving, zodat jij veilig kunt genieten van de dieren en de natuur. Dit betekent dat wij verschillende maatregelen hebben genomen. Hoe komt jouw bezoek aan ons park eruit te zien?

 

Lees meer

Praktische informatie

Adres

DierenPark Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 224
3819 AC Amersfoort

Openingstijden

t/m 27 mrt. 10:00 – 17:00
28 mrt. t/m 31 okt. 09:00 – 18.00
1 nov. t/m 31 dec. 10:00 – 17.00

Parkeren

Wij raden aan om met de auto of de fiets te komen, om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Ons park beschikt over een eigen parkeerterrein.

 

Veelgestelde vragen

Heropening

  • Mag ik alleen met mijn gezin op bezoek komen of kan ik ook langskomen met vrienden / opa’s en oma’s?

    Wij houden hiervoor de richtlijnen vanuit het RIVM aan. Bezoekers binnen hetzelfde huishouden kunnen ons park bezoeken en hoeven onderling geen 1,5 m afstand tot elkaar te houden. Bezoek je het park dus met iemand uit een ander huishouden, dan geldt een maximale groepsgrootte van vier personen én moet je 1,5 meter afstand houden tussen elkaar. Jonge bezoekers met een kinderticket (t/m twaalf jaar) mogen wel bij volwassenen aansluiten van een ander huishouden.
  • Hoe gaat het met het park?

    Het zijn financieel moeilijke tijden voor de hele dierenparkbranche en dus ook voor ons park. Zowel de tijdelijke sluitingen van ons dierenpark als de aangepaste maatregelen binnen de 1,5 meter-samenleving hebben grote impact op ons park. We kunnen minder bezoekers ontvangen in ons park en ook onze horeca- en retaillocaties kennen een beperkte openstelling. De tweede sluiting is ook weer een harde financiële klap. We stevenen hierdoor af op een aanzienlijk verlies. De afgelopen maanden hebben we de nodige maatregelen moeten nemen. Zo hebben we een reorganisatie doorgevoerd en zijn de investeringen naar een minimum teruggebracht. We hopen dat de voorgenomen overheidssteun ons kan helpen om het verlies van dit jaar terug te beperken en ons voor te bereiden op de uitdagingen voor volgend jaar, maar dat deze tweede sluiting ook weer gevolgen heeft, dat is zeker. Op korte termijn ligt onze focus op het verzorgen voor de dieren en het geven en het zo snel mogelijk weer kunnen verzorgen van een leuk en veilig dagje uit aan onze bezoekers.
  • Ik ben abonnementhouder, maar er is geen plek meer. Kan ik ook een regulier tijdslot reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een ander tijdstip terecht.  
  • Ik heb een kortingsvoucher of -pas. Hoe kan ik reserveren?

    Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslot. Reserveer hier als je een kortingsbon of -pas hebt (bijvoorbeeld VVV-pas of een kortingsbon via een abonnement op een ander park). Je kunt hier vanaf 1 juli ons park mee bezoeken. Ga dan naar ‘Ik heb een kortingsbon of -pas’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij jouw bon of pas verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je de geldige kortingsbon of -pas bij je hebt en dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
  • Ik heb een toegangsticket besteld, maar kon niet langskomen. Kan ik mijn ticket naar een andere datum verzetten?

    Dit is afhankelijk van het ticket dat je hebt. Bekijk hier wat voor jou van toepassing is. Ticket via www.dierenparkamersfoort.nl >> Tickets die via de webshop van www.dierenparkamersfoort.nl zijn gekocht, hebben een geldigheid van tot en met 31 december 2020. Je kunt er dus later gebruik van maken. Albert Heijn-tickets, DagjeWeg-tickets en Eurosparen-tickets >> Heb je een ticket van Albert Heijn, DagjeWeg of Eurosparen, waarvan de geldigheid liep tot en met 31 maart 2020? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. ING Rentepunten, Jumbo >> Heb je een ticket van één van de ING Rentepunten of Jumbo waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? De geldigheid van deze tickets werd met 18 dagen verlengd, sinds onze openingsdatum op 25 mei. Deze tickets zijn nu verlopen. Loterijen >> Heb je een ticket van de Postcode Loterij, Bankgiro Loterij of Vriendenloterij waarvan de geldigheid afliep in de periode dat ons park is gesloten? Je hebt bericht gekregen van de loterij om een nieuw ticket te boeken. Deze tickets zijn geldig tot en met 31 juli. 
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen kan tussen 14.00 en 16.00 uur bij onze Gastenservice. Deze vind je rechts voor de ingang van ons park. Je kunt hier de passen verzilveren en vervolgens direct gebruikmaken van je abonnement(en)Als je er direct gebruik van wil maken, zorg dan wel dat je ook een reserveringsticket boekt voor jouw gewenste tijdslot na 14.00 uur. Dit doe je hier. Om drukte bij onze Gastenservice en entree te voorkomen, kan dit alleen tussen 14.00 en 16.00 uur. Is jouw cadeaukaart verlopen in de periode dat ons park was gesloten, dan hebben wij deze verlengd en kun je deze alsnog verzilveren.  
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er nu uit met de aangepaste maatregelen?

    Ons park is open voor bezoekers! Je kunt gelukkig nog steeds met je gezin op ontdekking tussen de dieren. Wij gaan voor een leuk én veilig dagje uit en met de aangepaste maatregelen ziet jouw bezoek er anders uit dan je misschien gewend bent. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen wat dit betekent voor jouw dagje uit in ons park.
  • Private: Kan ik nog wel gebruik maken van de toiletten of iets te eten halen?

    Alle restaurants en afhaallocaties in ons park zijn gesloten. Zorg daarom dat je zelf voldoende eten en drinken meeneemt. Wel kun je gebruikmaken van toiletten.
  • Is er eenrichtingsverkeer in het park?

    De looproute in het park is aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven eenrichtingsroute.
  • Welke verblijven of locaties in het park kunnen tijdelijk niet bezocht worden?

    Het maki-eiland is tijdelijk niet toegankelijk. Daarnaast is het nachtdierenverblijf (met onder andere onze luiaards) gesloten en het binnenverblijf van de olifanten beperkt open. Dit doen wij om groepsvorming te voorkomen, de 1,5 meter afstand te waarborgen tussen bezoekers en uit voorzorg voor diersoorten die mogelijk besmet kunnen raken. Daarnaast zijn gedeeltes van de Klim Alles-route in de ochtend afgesloten en is het op dit moment niet mogelijk om een vlucht te maken in de Ooievaart. Onze restaurants zijn tijdelijk gesloten, maar je kunt wel eten of drinken afhalen bij verschillende horecalocaties.
  • Mag mijn hond mee naar binnen?

    Ja! Sinds 1 september kunnen wij jouw viervoeter weer verwelkomen in ons park. Je kunt jouw entreeticket en/of aankomsttijd reserveren via onze website; je hoeft geen apart kaartje voor je hond te reserveren.
  • Bekijk alle vragen over Heropening >