< Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Parkbezoek

  • Er zijn geen tijdsloten meer beschikbaar, kan ik toch komen?

    Vervelend dat er geen tijdsloten meer beschikbaar zijn. Vanwege de huidige richtlijnen van het RIVM kunnen wij per dag een beperkt aantal bezoekers ontvangen in ons park. Het kan daarom zijn dat de dag of het tijdstip van jouw keuze al vol is. Hopelijk kun je jouw bezoek op een andere dag of tijd plannen!
  • Mag ik roken in het park?

    Je mag alleen roken op de twee aangewezen rookzones in het park.
  • Hoe gaat het met het park?

    Om meer uitleg te geven over hoe het nu met ons park gaat: het zijn financieel moeilijke tijden voor de hele dierenparkbranche en dus ook voor ons park. Zowel de tijdelijke sluitingen van ons dierenpark als de aangepaste maatregelen binnen de anderhalvemetersamenleving hebben grote impact op ons park. Naast de eerdere sluitingen, kennen we tijdens de weken dat wij open zijn, onder andere een beperkte bezoekerscapaciteit en een beperkte openstelling van onze horeca- en retaillocaties. De derde en zeer lange sluiting was ook weer een harde financiële klap. Hierdoor waren wij maanden dicht en konden daardoor onder andere niet open tijdens kerst-voorjaars- en meivakantie. Het afgelopen jaar hebben wij al ingrijpende, maar helaas ook noodzakelijke maatregelen getroffen. Zo is er een reorganisatie doorgevoerd en zijn de investeringen naar een minimum teruggebracht. We stevenen hierdoor af op een aanzienlijk verlies. Onze focus blijft liggen op het verzorgen van de dieren en, nu het weer mag, kunnen verzorgen van een leuk en veilig dagje uit voor onze bezoekers. Uiteraard zullen wij jullie weer verwelkomen binnen de geldende maatregelen, want natuurlijk staat gezondheid en veiligheid voorop. We kijken hoopvol vooruit!
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Door de heropening krijgen wij veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Wij hopen op jouw begrip. Lees altijd éérst de Veelgestelde vragen voor je contact met ons opneemt. Heb je na het lezen van de Veelgestelde vragen toch nog een dringende vraag? Stel jouw vraag dan via ons contactformulier of Facebook Messenger of bel ons tussen 09.00 en 17.00 uur op 033 - 4227 100.
  • Zijn jullie te bereiken met het OV?

    Jazeker! Vanaf station Amersfoort Centraal kun je bus 70 richting Soest nemen. Deze bus stopt na vijf minuten voor de ingang van het dierenpark.
  • Wat is er allemaal te doen in jullie park?

    Ons park is het hele jaar geopend en je kunt altijd onze dieren bewonderen. Daarnaast organiseren wij tijdens elke schoolvakantie een interactief en educatief programma voor kinderen, zoals de DinoAdventures in de herfstvakantie en Poep & Zoo tijdens de voorjaarsvakantie. Bekijk onze parkagenda!
  • Wanneer is het druk in jullie park?

    Tijdens het weekend of in de vakantie verwachten wij meer bezoekers dan op doordeweekse dagen buiten de vakantie. Het park is groot genoeg om voldoende rustige plekjes te vinden. Een dagje uit naar onze dierentuin? Bekijk op onze onderhoudspagina of er bijzonderheden zijn.
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?

    Onze afhaalhoreca is geopend en door het park zijn verschillende zitplekken geplaatst. Wij bieden een assortiment aan dat je kunt afhalen op verschillende horecalocaties in ons park. Denk aan patat, snacks en verse broodjes. Er wordt ook rekening gehouden met dieetwensen.