< Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Heropening

  • Ik heb een kortingspas, een kortingsvoucher of een kortingsbon, hoe verzilver ik deze?

    Heb je één van de volgende kortingsbonnen of -passen, reserveer dan je tijdslot via de ticketshop en kies daar voor 'Reserveren, heb je al een ticket of een kortingsvoucher, reserveer hier dan je bezoek'. Binnen dat tijdslot kun jij deze korting verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
    • VVV-pas
    • NVD-pas
    • NVD-vrijwilligerspas
    • Kortingsbon WWF
    • DE Cadeaukaart
    • Kortingsbon Buurtkadoos
    • Kortingsbon via een abonnement op een ander park
    • Waardebon VAB
    • Zorginstellingenabonnement
    • Begeleidersregeling of zorgkorting (Bijvoorbeeld Autipas)
    • Andere kortingbonnen of -passen
  • Heb ik een een negatieve coronatest nodig om het park te bezoeken?

    Nee,  volgens de laatste berichten vanuit de overheid is er geen sneltest nodig om een bezoek aan ons park te brengen. We zijn ervan overtuigd dat ons dierenpark veilig en verantwoord open kan met de huidige Veilig Samen Uit-maatregelen
  • Het park is gesloten, wat geldt er voor mijn ticket?

    Helaas moet ons park voor de derde keer de deuren sluiten. Bekijk deze pagina om te zien wat voor jouw ticketsoort of abonnement van toepassing is.
  • Mijn ticket verloopt later in 2021, wat als het park dan ook dicht is?

    We gaan uit van een sluiting tot en met 19 mei 2021. Als blijkt dat we langer dicht moeten blijven, dan gaan we uiteraard opnieuw bekijken hoe we verder omgaan met deze situatie. De informatie vind je dan op onze website.
  • Moet ik een mondkapje dragen?

    Als je ons park bezoekt, is het niet verplicht om een mondkapje te dragen, ook niet in onze binnenlocaties. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen hoe jouw dagje uit in het park eruit ziet.
  • Heb ik een extra tijdslotreservering nodig als ik een ticket via Jumbo heb? 

    Heb je vóór 1 oktober via Jumbo  jouw bestelling geplaatst van de tickets? Dan is het nodig om een tijdslot te reserveren. Ga hiervoor naar Plan Je Bezoek en klik op ‘Ik heb al een ticket | Tijdslot reserveren’. Heb je een ticket via Jumbo besteld na 1 oktober, dan boek je automatisch een tijdslot als je een ticket bestelt. Op jouw ticket zie je dan het gereserveerde tijdslot staan. 
  • Mag ik roken in het park?

    Je mag alleen roken op de aangewezen rookzones in het park.
  • Ik heb een tijdslot geboekt, maar ik kan toch niet komen. Hoe kan ik annuleren?

    Als je een bezoek aan ons park hebt gepland, dan heb je een reserveringsticket én een toegangsticket nodig. Reserveringsticket >> Als je een gratis tijdslot gereserveerd hebt, dan kun je deze reserveringstickets annuleren. In de bevestigingsmail van jouw reserveringsticket vind je een link naar de annuleringssite. Je kunt dan alleen alle tijdsloten te annuleren, een deelannulering is niet mogelijk. Je kunt vervolgens zelf een nieuw tijdslot reserveren, uiteraard alleen op de dagen dat er nog plek is voor jouw type ticket. Als je voor 5 augustus een reserveringsticket hebt geboekt, dan is het niet nodig om dit reserveringsticket te annuleren. Toegangsticket >> Heb je een regulier ticket (dus geen avondticket) gekocht via onze eigen website? Dan zijn jouw toegangstickets geldig tot en met 31 december 2020, je moet dus alleen een nieuw reserveringsticket boeken. Heb je een ander type toegangsticket? Dan vind je de geldigheid op dit ticket.
  • Is mijn hulphond wel welkom?

    Ja, jouw hulphond is welkom in ons park.
  • Hoe gaat het met het park?

    Om meer uitleg te geven over hoe het nu met ons park gaat: het zijn financieel moeilijke tijden voor de hele dierenparkbranche en dus ook voor ons park. Zowel de tijdelijke sluitingen van ons dierenpark als de aangepaste maatregelen binnen de anderhalvemetersamenleving hebben grote impact op ons park. Naast de eerdere sluitingen, kenden we tijdens de weken dat wij open waren, onder andere een beperkte openstelling van onze horeca- en retaillocaties. Deze derde en zeer lange sluiting is ook weer een harde financiële klap. Hierdoor waren maanden dicht en konden daardoor onder andere niet open tijdens kerst- voorjaars- en meivakantie. De afgelopen maanden hebben wij al ingrijpende, maar helaas ook noodzakelijke maatregelen getroffen. Zo is er een reorganisatie doorgevoerd en zijn de investeringen naar een minimum teruggebracht. We stevenen hierdoor af op een aanzienlijk verlies. Op korte termijn ligt onze focus op het verzorgen voor de dieren en, als het weer mag, kunnen verzorgen van een leuk en veilig dagje uit voor onze bezoekers. Er is op dit moment geen sprake van een direct faillissement, maar de situatie wordt wel steeds moeilijker. De officiële week meivakantie blijven wij gesloten en daarmee zijn we wederom dicht tijdens een belangrijke periode. In het voorjaar mogen wij normaalgesproken volop bezoekers ontvangen. Het nieuws dat wij op 19 mei weer open mogen, motiveert ons om door te gaan. Hoewel deze openingsdatum afhankelijk is van het aantal coronabesmettingen, werken wij vol enthousiasme toe naar deze datum. Uiteraard zullen wij jullie dan weer verwelkomen binnen de geldende maatregelen, want natuurlijk staat gezondheid en veiligheid voorop. We hopen snel weer onze deuren te kunnen openen en kijken hoopvol vooruit!
  • Waar vind ik nu de abonnementenbalie?

    De abonnementenbalie vind je aan het eind van jouw ronde park in winkel Apegoed, tegenover de speeltuin met de carrousel. De abonnementenbalie is open van 11.00 uur tot 17.30 uur.
  • Ik wil mijn abonnement verlengen bij het park, voordat ik een bezoek breng. Is dat mogelijk?

    Je kunt je abonnement alleen online of in het park aanschaffen. Onze abonnementenbalie vind je namelijk niet meer bij de ingang, maar bij winkel Apegoed in ons park. Als het niet lukt om je abonnement online te verlengen, dan kun je dit in ons park doen. Dat werkt zo: koop een entreeticket en reserveer je tijdslot via onze website. Dit aankoopbedrag krijg je terug als je op de dag van je bezoek langs onze abonnementenbalie loopt. Deze vind je aan het eind van je bezoek in winkel Apegoed.
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Door de heropening krijgen wij veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Lees daarom éérst de Veelgestelde vragen voor je contact met ons opneemt. Wij hopen op jouw begrip. Heb je toch een dringende vraag? Dan kun je ons tussen 09.00 en 17.00 uur bellen op 033 - 4227 100. Of je vraag insturen via ons contactformulier of Facebook Messenger.
  • Ik ben abonnementhouder, maar er is geen plek meer. Kan ik ook een regulier tijdslot reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een ander tijdstip terecht.  
  • Kan ik een buggy huren in het park?

    Ja, je kunt een buggy huren in ons park. Vraag bij de kassa om een buggymunt, deze is 3 euro. Je kunt vervolgens je buggy ophalen bij de ontvangstNa jouw ronde park lever je de buggy en de munt weer in.  
  • Mag ik alleen met mijn gezin op bezoek komen of kan ik ook langskomen met vrienden / opa’s en oma’s?

    Wij houden hiervoor de richtlijnen vanuit het RIVM aan. Reserveer voor maximaal twee personen, met uitzondering van kinderen en personen uit eenzelfde huishouden. Dan hoef je onderling geen 1,5 meter afstand te houden.
  • Welke verblijven of locaties in het park kunnen tijdelijk niet bezocht worden?

    Onze binnenlocaties zijn weer open! Wel geldt daar een maximaal aantal personen, onze binnenlocaties zullen daarom voor een groot deel openen onder begeleiding. Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van onze gidsen en medewerkers. We gaan ervoor dat de binnenlocaties zo vaak mogelijk geopend zijn, maar het kan dus voorkomen dat locaties gesloten zijn op het moment dat je ons park bezoekt. Dit geldt dus voor het Rijk der Reuzen (binnenverblijf olifanten, olifanten zijn meestal vanaf 10.00 uur buiten), het Schildpaddenhuis (Reuzenschildpadden), het Honderdduizend Dierenhuis (reptielen, insecten en museum) en De Nacht (met o.a. de luiaards). Goed om te weten dat De Nacht maar vanaf 13.00 tot 15.00 uur geopend is (is het weekend van 11.00 tot 15.00 uur), maar ook die opening is afhankelijk van de beschikbaarheid. Het maki-eiland is af en toe open, maar dit is ook alleen onder begeleiding van gidsen. Toiletten zijn natuurlijk altijd open en voor onze horeca werken wij met afhaallocaties en verschillende zitplekken, verspreid door het park. 
  • Mag mijn hond mee naar binnen?

    Ja! Sinds 1 september 2020 kunnen wij jouw viervoeter weer verwelkomen in ons park. Je kunt jouw entreeticket en/of aankomsttijd reserveren via onze website; je hoeft geen apart kaartje voor je hond te reserveren.
  • Hoe kan ik mijn bezoek aan het park reserveren?

    Via onze website reserveer je vooraf de aankomsttijd van je bezoek, om drukte bij de entree te vermijden. Dit is voor iedereen nodig, ook als je al een ticket of abonnement hebt. Reserveer hier jouw bezoek.
  • Is er eenrichtingsverkeer in het park?

    De looproute in het park is aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven eenrichtingsroute.
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er nu uit met de aangepaste maatregelen?

    Wij gaan voor een leuk én veilig dagje uit. Met de aangepaste maatregelen ziet jouw bezoek er anders uit dan je misschien gewend bent. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen wat dit betekent voor jouw dagje uit in ons park.
  • Wat gebeurt er met mijn abonnement?

    Lees hier wat er met jouw abonnement gebeurt zolang ons park is gesloten.
  • Hoe gaat het met de dieren?

    Voor onze dieren wordt zoals altijd uiteraard goed gezorgd door de dierverzorgers. Tip: via onze online kanalen blijf jij op de hoogte van onze dierbewoners!
  • Geldt er een speciale begeleidersregeling?

    Beschik je niet over genoeg zelfredzaamheid om het park zelfstandig te bezoeken, dan mag je gratis één volwassen begeleider meenemen. Jij krijgt dan € 2,00 korting op een regulier dagkaartje. Deze tickets zijn alleen te koop aan onze kassa en deze regeling is van toepassing vanaf 3 jaar. Let op: Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslotReserveer hier als je gebruik wilt maken van de begeleidersregeling. Ga via www.dierenparkamersfoort.nl/planjebezoek naar ‘Reserveren’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij deze korting verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je contactloos kunt betalenVeel plezier! 
  • Waar kan ik eten en drinken in het park?

    Onze afhaalhoreca is geopend en door het park zijn verschillende zitplekken geplaatst. Wij bieden een assortiment aan dat je kunt afhalen op verschillende horecalocaties in ons park. Denk aan patat, snacks en verse broodjes. Er wordt ook rekening gehouden met dieetwensen.