Veelgestelde vragen over Heropening

  • Moet ik een mondkapje dragen?

    Als je ons park bezoekt, geldt zowel binnen als buiten een dringend advies om een mondkapje te dragen. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen hoe jouw dagje uit in het park eruit ziet.
  • Heb ik een extra tijdslotreservering nodig als ik een ticket via Jumbo heb? 

    Heb je vóór 1 oktober via Jumbo  jouw bestelling geplaatst van de tickets? Dan is het nodig om een tijdslot te reserveren. Ga hiervoor naar Plan Je Bezoek en klik op ‘Ik heb al een ticket | Tijdslot reserveren’. Heb je een ticket via Jumbo besteld na 1 oktober, dan boek je automatisch een tijdslot als je een ticket bestelt. Op jouw ticket zie je dan het gereserveerde tijdslot staan. 
  • Mag ik roken in het park?

    Nee, wij zijn een volledig rookvrij park, je kunt daarom niet roken in ons park. Ook een e-sigaret is niet toegestaan.
  • Ik heb een tijdslot geboekt, maar ik kan toch niet komen. Hoe kan ik annuleren?

    Als je een bezoek aan ons park hebt gepland, dan heb je een reserveringsticket én een toegangsticket nodig. Reserveringsticket >> Als je een gratis tijdslot gereserveerd hebt, dan kun je deze reserveringstickets annuleren. In de bevestigingsmail van jouw reserveringsticket vind je een link naar de annuleringssite. Je kunt dan alleen alle tijdsloten te annuleren, een deelannulering is niet mogelijk. Je kunt vervolgens zelf een nieuw tijdslot reserveren, uiteraard alleen op de dagen dat er nog plek is voor jouw type ticket. Als je voor 5 augustus een reserveringsticket hebt geboekt, dan is het niet nodig om dit reserveringsticket te annuleren. Toegangsticket >> Heb je een regulier ticket hebt gekocht via onze eigen website? Dan zijn jouw toegangstickets geldig tot en met 31 december 2020, je moet dus alleen een nieuw reserveringsticket boeken. Heb je een ander type toegangsticket? Dan vind je de geldigheid op dit ticket.
  • Is mijn hulphond wel welkom?

    Ja, jouw hulphond is welkom in ons park.
  • Hoe gaat het met het park?

    Het zijn financieel moeilijke tijden voor de leisurebranche en dus ook voor ons park. Zowel de sluiting van ons park als de 1,5 metersamenleving hebben grote impact op ons park. We hebben onze bezoekers in deze tijden dan ook hard nodig om financieel gezond te blijven. Gelukkig zien wij dat veel mensen ons park weten te vinden, dat waarderen wij enorm. We kunnen daarom ook hoopvol vooruitkijken.
  • Welke kortingen gelden nu voor abonnementhouders?

    Als je een nieuw abonnement aanschaft of al een abonnement hebt dan ontvang je de 10 procent korting in de horeca en winkels en kun je een Voordeelflyer downloaden waarmee je met korting andere parken kunt bezoeken. Zorg wel dat je bij het betreffende park informeert welke maatregelingen van toepassing zijn. 
  • Waar vind ik nu de abonnementenbalie?

    De abonnementenbalie vind je aan het eind van jouw ronde park in winkel Apegoed, tegenover de speeltuin met de carrousel. De abonnementenbalie is open van 11.00 uur tot 17.30 uur.
  • Ik wil mijn abonnement verlengen bij het park, voordat ik een bezoek breng. Is dat mogelijk?

    Je kunt je abonnement alleen online of in het park aanschaffen. Onze abonnementenbalie vind je namelijk niet meer bij de ingang, maar bij winkel Apegoed in ons park. Als het niet lukt om je abonnement online te verlengen, dan kun je dit in ons park doen. Dat werkt zo: koop een entreeticket en reserveer je tijdslot via onze website. Dit aankoopbedrag krijg je terug als je op de dag van je bezoek langs onze abonnementenbalie loopt. Deze vind je aan het eind van je bezoek in winkel Apegoed.
  • Ik heb een kortingsvoucher of -pas. Hoe kan ik reserveren?

    Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslot. Reserveer hier als je een kortingsbon of -pas hebt (bijvoorbeeld VVV-pas of een kortingsbon via een abonnement op een ander park). Je kunt hier vanaf 1 juli ons park mee bezoeken. Ga dan naar ‘Ik heb een kortingsbon of -pas’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij jouw bon of pas verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je de geldige kortingsbon of -pas bij je hebt en dat je contactloos kunt betalen. Veel plezier!
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Door de heropening krijgen wij veel vragen binnen, daarom kan het langer duren voordat wij antwoorden. Lees daarom éérst de Veelgestelde vragen voor je contact met ons opneemt. Wij hopen op jouw begrip. Heb je toch een dringende vraag? Dan kun je ons tussen 09.00 en 18.00 uur bellen op 033 - 4227 100. Of je vraag insturen via ons contactformulier of Facebook Messenger.
  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart voor een abonnement verzilveren?

    Het verzilveren van cadeaupassen kan tussen 14.00 en 16.00 uur bij onze Gastenservice. Deze vind je rechts voor de ingang van ons park. Je kunt hier de passen verzilveren en vervolgens direct gebruikmaken van je abonnement(en)Als je er direct gebruik van wil maken, zorg dan wel dat je ook een reserveringsticket boekt voor jouw gewenste tijdslot na 14.00 uur. Dit doe je hier. Om drukte bij onze Gastenservice en entree te voorkomen, kan dit alleen tussen 14.00 en 16.00 uur. Is jouw cadeaukaart verlopen in de periode dat ons park was gesloten, dan hebben wij deze verlengd en kun je deze alsnog verzilveren.  
  • Ik ben abonnementhouder, maar er is geen plek meer. Kan ik ook een regulier tijdslot reserveren?

    Vervelend dat je geen plek meer kunt reserveren. Het is niet mogelijk om via een andere weg een tijdslot te reserveren, je hebt echt een reserveringsticket nodig dat past bij jouw toegangsticket. Hopelijk kun je op een ander tijdstip terecht.  
  • Kan ik een buggy huren in het park?

    Ja, je kunt een buggy huren in ons park. Vraag bij de kassa om een buggymunt, deze is 3 euro. Je kunt vervolgens je buggy ophalen bij de ontvangstNa jouw ronde park lever je de buggy en de munt weer in.  
  • Mag ik alleen met mijn gezin op bezoek komen of kan ik ook langskomen met vrienden / opa’s en oma’s?

    Wij houden hiervoor de richtlijnen vanuit het RIVM aan. Bezoekers binnen hetzelfde huishouden kunnen ons park bezoeken en hoeven onderling geen 1,5 m afstand tot elkaar te houden. Bezoek je het park dus met iemand uit een ander huishouden, dan geldt een maximale groepsgrootte van vier personen én moet je 1,5 meter afstand houden tussen elkaar. Jonge bezoekers met een kinderticket (t/m twaalf jaar) mogen wel bij volwassenen aansluiten van een ander huishouden.
  • Welke verblijven of locaties in het park kunnen tijdelijk niet bezocht worden?

    Het maki-eiland is tijdelijk niet toegankelijk. Daarnaast is het nachtdierenverblijf (met onder andere onze luiaards) en het Honderdduizend Dierenhuis (met reptielen en insecten) gesloten en het binnenverblijf van de olifanten beperkt open. Dit doen wij om groepsvorming te voorkomen, de 1,5 meter afstand te waarborgen tussen bezoekers en uit voorzorg voor diersoorten die mogelijk besmet kunnen raken. Daarnaast zijn gedeeltes van de Klim Alles-route in de ochtend afgesloten en is het op dit moment niet mogelijk om een vlucht te maken in de Ooievaart. Onze restaurants zijn tijdelijk gesloten, maar je kunt wel eten of drinken afhalen bij verschillende horecalocaties.
  • Mag mijn hond mee naar binnen?

    Ja! Sinds 1 september kunnen wij jouw viervoeter weer verwelkomen in ons park. Je kunt jouw entreeticket en/of aankomsttijd reserveren via onze website; je hoeft geen apart kaartje voor je hond te reserveren.
  • Hoe kan ik mijn bezoek aan het park reserveren?

    Via onze website reserveer je vooraf de aankomsttijd van je bezoek, om drukte bij de entree te vermijden. Dit is voor iedereen nodig, ook als je al een ticket of abonnement hebt. Reserveer hier jouw bezoek.
  • Is er eenrichtingsverkeer in het park?

    De looproute in het park is aangepast, zodat we de 1,5 meter afstand tussen gezinnen kunnen waarborgen. Jij kunt onze dieren bewonderen volgens een aangegeven eenrichtingsroute.
  • Kan ik nog wel gebruik maken van de toiletten of iets te eten halen?

    Zeker, onze restaurants zijn tijdelijk dicht, maar je kunt op verschillende plekken in het park een hapje eten of drinken afhalen. Houd er rekening mee dat ons assortiment momenteel beperkt is. Ook kun je gebruikmaken van toiletten.
  • Hoe ziet mijn dagje dierenpark er nu uit met de aangepaste maatregelen?

    Ons park is open voor bezoekers! Je kunt gelukkig nog steeds met je gezin op ontdekking tussen de dieren. Wij gaan voor een leuk én veilig dagje uit en met de aangepaste maatregelen ziet jouw bezoek er anders uit dan je misschien gewend bent. Bekijk voor je bezoek de Veilig Samen Uit-pagina om te lezen wat dit betekent voor jouw dagje uit in ons park.
  • Wat gebeurt er met mijn abonnement?

    Lees hier wat er met jouw abonnement gebeurt zolang ons park is gesloten.
  • Hoe gaat het met de dieren?

    Voor onze dieren wordt zoals altijd uiteraard goed gezorgd door de dierverzorgers. Tip: via onze online kanalen blijf jij op de hoogte van onze dierbewoners!
  • Geldt er een speciale begeleidersregeling?

    Beschik je niet over genoeg zelfredzaamheid om het park zelfstandig te bezoeken, dan mag je gratis één volwassen begeleider meenemen. Jij krijgt dan € 2,00 korting op een regulier dagkaartje. Deze tickets zijn alleen te koop aan onze kassa en deze regeling is van toepassing vanaf 3 jaar. Let op: Je kunt ons park alleen bezoeken met een gereserveerd tijdslotReserveer hier als je gebruik wilt maken van de begeleidersregelingJe kunt hier vanaf 1 juli ons park mee bezoeken. Ga via www.dierenparkamersfoort.nl/planjebezoek naar ‘Ik heb een kortingsbon of -pas’ en kies je aankomsttijd. Binnen dat tijdslot kun jij deze korting verzilveren aan onze kassa. Zorg dat je contactloos kunt betalenVeel plezier!