Datalek Ticketcounter

De online kaartverkoop van DierenPark Amersfoort wordt verzorgd door een externe organisatie genaamd Ticketcounter. Helaas hebben zij ons laten weten dat een bestand met persoonsgegevens, van onder andere onze bezoekers, door hen onbewust is gelekt. Het betreft gegevens van bezoekers die via www.dierenparkamersfoort.nl kaartjes hebben gekocht en/of een tijdslot hebben gereserveerd in de periode van 23 juli 2018 tot en met 4 augustus 2020.

Bezoekers die in deze periode kaartjes bij ons hebben gekocht en/of een tijdslot hebt gereserveerd, hebben een mail van ons ontvangen.

Hoor je bij deze groep bezoekers? Dan is het belangrijk dat je extra waakzaam blijft op verdachte berichten via de mail, telefoon of andere communicatiemiddelen. Ga nooit op deze berichten in en klik niet op onbekende links. Wij benadrukken dat Ticketcounter, DierenPark Amersfoort of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per WhatsApp of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Mocht je een verdacht bericht ontvangen, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die je van deze organisatie hebt.

Wil je weten welke gegevens precies zijn gelekt? Via deze beveiligde website van Ticketcounter kun je je e-mailadres invoeren. Je ontvangt dan een mail met de gegevens die bij Ticketcounter bekend zijn.

Controle gegevens

Wat er is gebeurd, is volstrekt onacceptabel. Wij betreuren deze situatie dan ook enorm en bieden hierbij onze excuses aan mede namens onze partner Ticketcounter. Wij vinden het erg belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn en wij zijn uiteraard met Ticketcounter intensief in contact om er voor te zorgen dat dit nooit meer voorkomt.

....

Veelgestelde vragen

Datalek Ticketcounter

  • Wat is er precies gebeurd?

    Ticketcounter, de partij die onze online ticketverkoop verzorgt, heeft officieel bekendgemaakt dat er onbewust door hun organisatie persoonsgegevens zijn gelekt. Het betreft onder andere persoonsgegevens van mensen die online tickets hebben gekocht en/of tijdsloten hebben gereserveerd bij ons via het systeem van Ticketcounter. Het systeem van Ticketcounter is niet gehackt, onbevoegden hebben nooit toegang gekregen tot het systeem, er is één backup-bestand gelekt.
  • Welke gegevens van mij zijn precies gelekt?

    Het betreft gegevens van bezoekers die via www.dierenparkamersfoort.nl kaartjes hebben gekocht en/of een tijdslot hebben gereserveerd in de periode van 23 juli 2018 tot en met 4 augustus 2020. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om naam, e-mailadres, telefoonnummer, adres en/of geboortedatum. Indien er met iDEAL is betaald, is ook het IBAN-nummer verkregen. Wil je weten welke gegevens precies zijn gelekt? Via deze beveiligde website van Ticketcounter kun je je e-mailadres invoeren. Je ontvangt dan een mail met de gegevens die bij Ticketcounter bekend zijn.
  • Wat kan er met mijn gegevens worden gedaan?

    Wij adviseren om extra alert te zijn op zogenaamde phishing-activiteiten. Een hacker kan zich (bijvoorbeeld) voordoen als een medewerker van een bank en je gegevens gebruiken om te bewijzen dat hij ‘echt van de bank’ is. Wij benadrukken dat Ticketcounter, DierenPark Amersfoort of je eigen bank nooit telefonisch, per mail, per WhatsApp of op welke andere wijze dan ook zal vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Mocht je een verdacht bericht ontvangen, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die je van deze organisatie hebt.
  • Wat hebben Ticketcounter en DierenPark Amersfoort gedaan zodra zij achter het lek kwamen?

    Ticketcounter heeft direct alles ingezet om het lek te vinden. Dat is gelukt en het is direct dichtgezet. Ticketcounter heeft al haar klanten geïnformeerd en een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens gemaakt. DierenPark Amersfoort heeft vervolgens ook melding gemaakt en de betreffende bezoekers geïnformeerd.
  • Is het mogelijk om mijn gegevens per direct te verwijderen uit de systemen?

    Dat kan. Stuur hiervoor een mail naar info@ticketcounter.nl en zij zullen dan de gegevens conform de AVG richtlijnen (Algemene Verordening Gegevensbescherming)/GDPR-richtlijnen uit het systeem verwijderen.
  • Wat gaan jullie doen om dit in de toekomst te voorkomen?

    Wat er is gebeurd, is volstrekt onacceptabel. Wij betreuren deze situatie dan ook enorm en bieden hierbij nogmaals onze excuses aan mede namens onze partner Ticketcounter. Wij vinden het erg belangrijk dat jouw gegevens veilig zijn en wij zijn uiteraard met Ticketcounter in intensief contact om er voor te zorgen dat dit nooit meer voorkomt. Dit betekent aan hun kant dat processen worden geëvalueerd en waar nodig worden aangepast.
  • Ik heb een vraag hierover, hoe kan ik jullie bereiken?

    Kun je het antwoord op je vraag niet vinden, neem dan contact met ons op via info@dierenparkamersfoort.nl of bel naar 033-4227100.
  • Bekijk alle vragen over Datalek Ticketcounter >

Park gesloten